17 januari 2019

Zing je voor mij?





Elke nacht moet ik wel een keer. Dan ben ik even in het kleinste kamertje in alle stilte. 
Stilte???
Zing je voor mij lief vogeltje?
Welk roodborstje zingt er midden in de nacht in januari? Ik weet namelijk zeker dat het een roodborstje moet zijn.
Het zingt elke nacht, ongeacht het tijdstip.
Komt het door het zachte weer of is het normaal dat roodborstjes 's nachts zingen in de winter?
Ik weet het niet en daarom doe ik alsof het roodborstje voor mij zingt om me een beetje op te vrolijken. Om te zeggen dat het echt weer voorjaar wordt, maar vooral ook dat het goedkomt met mij. Het vrolijkt me dan ook echt op en ik blijf dan ook wat langer in het kleinste kamertje.

Ik ga door een moeilijke tijd. Ik schreef begin december al dat ik geopereerd moet worden door iets in mijn buik. Iets wat bijzonder groot is en niet goed. Hoezeer niet goed weten we nog niet, de ziekenhuizen hebben elk hun eigen visie. Zelf houd ik me vast aan de meest gunstige.
Door diverse vertragende factoren zoals de feestdagen en het feit dat het streekziekenhuis mij heeft overgedragen naar het UMC Groningen maken dat ik nog steeds niet geopereerd ben.
Het maakt je gek.
De intakegesprekken zijn al geweest, maar toch zal het vanaf nu dan toch nog zeker twee weken duren. Dat heet dan spoed.

Goed, ik wilde toch even iets laten horen hier en hoop dat mijn volgende bericht een goed bericht zal zijn.

Gon



18 opmerkingen:

  1. hallo gon meid wat maak je mee, het maakt me ook aan het schrikken, ik hoop en bid voor je dat het allemaal meevalt, een vriendin van mij, zelfs 11 jaar jonger krijgt oook binnenkort een kijkoperatie, probeer vertrouwen te hebben in de goede afloop. weet niet goed verder wat ik moet zeggen, schaam me een beetje dat ik heb lopen mopperen, dat ik 2 maanden in bed lag en er alleen uit kwam voor toiletbezoek inmiddels weer anderhalve maand verder kan ik zelfs al weer een beetje lopen , weliswaar met rollator, maar toch en hoop ook voor jou op een goede afloop, leef met je mee.
    sterkte mien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Mien! Jeetje, jij dus nog steeds met een rollator. Denk je dat je weer zonder zal kunnen in de toekomst? Ik hoop het voor je!

      Verwijderen
  2. Dat vind ik toch wel heel bijzonder, dat roodborstje! Dat is een teken van bescherming voor mij....
    En dan nog die stress van het wachten tot de opname! Niet te bevatten, zo naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een teken van bescherming... een mooie gedachte Irene!

      Verwijderen
  3. Heel veel sterkte en beterschap, Gonny. Ik duim voor je dat alles goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Gon, zomaar ineens vond ik je op de digitale snelweg weer. Helaas met geen fijn nieuws . Ik wens je erg veel sterkte. Goed dat je hoop houdt . Vanuit mijn werk dat ik voor mijn pensioen deed weet ik te melden dat het UMCG een erg goed ziekenhuis is. Ik ga heel veel positieve golven vanuit de Noordoostpolder naar het noorden sturen! De roodborstjes die we nu in onze tuinen zitten, zijn afkomstig uit Scandinavie. Zij willen het stukje waar ze nu voedsel zoeken graag voor zichzelf houden en zingen in de winter naar harte lust op dat te claimen. Dat is de reden dat we in de winter zowel roodborsten als winterkoningen horen zingen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te weten Marijke. Dan zit dat roodborstje wel helemaal goed bij deze Zweden freak :-) Bedankt voor de positieve golven!

      Verwijderen
  5. Nog nooit gehoord een roodborstje wat 's nachts zingt.
    Heel veel sterkte met wachten op een oproep.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijk het wachten. Je kunt je troosten met het idee dat je in zweden nog langer had moeten wachten. Wens je heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Natje. Ja, in Zweden nog langer en weet je, het lijkt wel of het zo moest zijn. Nu zo met alles om de hoek als het ware. In Hoting - Zweden was het dichtstbijzijnde ziekenhuis in Östersund 150 km enkele reis. Als je ziet hoe vaak ik nu al in het ziekenhuis ben geweest hier... niet meer op twee handen te tellen.

      Verwijderen
  7. Gonny ik lees net vandaag een quote het is in het engels " when you are visted by a robin , its because a loved one in heaven is saying " hello Im with you " leuk het roodborstje rond je huis ik leef met je mee en hoop dat je gauw nieuws krijgt 👍💖 vanwege Rita , gisteren hadden we op Fb nog contact

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooie quote Rita! Ik kan me dat wel voorstellen van sommige dierbaren die in de hemel zijn. Dank je wel!

      Verwijderen
  8. Lieve Gon, sterkte. Geniet van het mooie geluid van een roodborstje. Misschien komt het door de zachte winter. Toch nu wel al wat koude nachten gehad. Met ook mega krabben door hagelbui... Gon, hou vol, sterkte met wachten... Ik denk aan je. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzonder verhaal over het roodborstje 's nachts. Hoor je 'm nu het zo koud is ook nog? Veel sterkte voor de komende tijd.
    Kram!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu je het zegt Willy, afgelopen twee nachten eigenlijk niet. Wel kwam hij even door de schuifpui naar binnen kijken vanmiddag. Zo leuk!
      Kram!

      Verwijderen