31 mei 2019

Ze loopt weer voor me!


Mijn handen zaten vast want onze hond Sim was ziek, erg ziek! 

Zondag wilden we eigenlijk bellen voor spoed, maar was dit spoed? Kon dit niet tot morgen wachten? Afijn, eenmaal bij de dierenarts bleek dat ze longontsteking had. Ze hoestte namelijk en ze had erg ontstoken ogen. De ademhaling ging ook abnormaal snel. Geen zin in eten, wat anders nooit voorkomt. Niet naar buiten willen en dus ver achter me lopen. Ze had koorts, maar dat wist ik zo al. Toen ze uit genegenheid mijn arm likte voelde ik het, zo enorm warm was haar tong.

Longontsteking... hoe komt ze eraan in dit seizoen? Jaren in Zweden met 's winters wel temperaturen tot -30 (en soms nog kouder) in januari en nooit zoiets. Het blijkt dus te komen door bacteriën en/of virussen en die lopen ze buiten ergens op.

De antibiotica hield ze binnen en kregen we makkelijk toegediend. Maar er was ook Metacam bij en daar werd ze enorm misselijk van. Ik gaf expres al de antibiotica 's morgens en 's avonds en de Metacam precies er tussenin, anders zou de antibiotica niet binnen blijven. Volgens de bijsluiter van Metacam (een NSAID) zou de misselijkheid na verloop van tijd overgaan, maar na drie dagen zijn we daarmee gestopt na overleg met de arts. 
Haar ogen maakte ik schoon met gekookt water. 

Ik vond haar zo zielig en dacht: 'Ik zal nooit meer mopperen als de keukenvloer een waterballet is als je gedronken hebt. Ik zal nooit meer mopperen als de schuifpui met opgedroogde natte neuzen zit. En ook niet als de autoruiten met opgedroogde natte neuzen zitten. Als je maar beter wordt!'
Niet dat ik daar vaak op mopper, integendeel, maar soms een beetje, mensen eigen. 


Natte neuzen strepen op de autoruiten :-)
Mevrouw op de achterbank die ik bekleed heb met een oud dekbedovertrek.

Maar vandaag voelde ze zich echt al wel beter. At graag en alles bleef erin. En... tot mijn grote verrassing liep ze als vertrouwd weer voor me i.p.v achter me!



Even lekker een klein stukje de natuur in. Niet te ver nog. Er komen nog meer dagen voor langere wandelingen!
Eerst nog even de antibioticakuur afmaken t/m maandag en dan weer even naar de dierenarts. 

Fijn weekend!

Gon









3 opmerkingen:

  1. Schrikken hè Gon, ja, ik weet hoe het voelt en het zijn net je kinderen.
    Gelukkig gaat het de goede kant weer op, houden zo.
    Beterschap met Sim en een fijne zondag!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Gonny,

    Vreselijk als je hond zo ziek is. Ik ben blij dat hij weer een beetje opgeknapt is. Knuffels voor Sim en jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah gelukkig daar loopt ze weer door het mooie Grunn!!!
    Vervelend he als ze zo ziek zijn!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen