19 januari 2020

Wilde al zo vaak...


weer eens schrijven hier!

- Bijvoorbeeld over onze "kerst mini-vakantie" aan de Noord-Hollandse kust die zo goed beviel en dat Pelle het geweldig vond los op het strand!

- Dat je de ontvangen kerstkaarten kunt bewaren om er volgend jaar iets leuks mee te doen. Daar kom ik nog wel op terug zo voor Kerstmis 2020.

- Dat het opschiet naar de datum van de overdracht van ons nieuwe huis. Een nieuw begin in de Achterhoek en afscheid nemen van vrienden en buren in Vlagtwedde.
Ook van Nala, de kat van de verhuurster van het appartementje die mij altijd voor het raam komt vragen of ik haar bij Chris naar binnen wil laten als ze er niet is, ik heb namelijk de sleutel van haar huis. Dat wist Nala al heel snel! En eenmaal daar binnen wil ze uitgebreid aangehaald worden. Haar broer Simba is op zichzelf, gaat minder naar buiten en komt al helemaal niet vragen of hij naar binnen mag als hij dan eens buiten is. Ook wenst hij niet door mij aangehaald te worden. Een enorm verschil dus tussen Nala en Simba.


Nala meldt zich: "Hé, zou je me even binnen willen laten hiernaast?"



- Over Rail Away en wat dat bij me opriep. 
De uitzending van 13 januari bleek over de Zweedse "Inlandsbanan" te gaan, die uitzending liet de reis zien tussen Mora en Sorsele. Hierbij werd ook gestopt op station "Hoting" (spreek uit: Hoeting), waar wij zo'n 10 jaar gewoond hebben. Ja, dan biggelen ze over mijn wangen. Heimwee...



Hierboven station Hoting in de uitzending. Het gele gebouw herken ik uit duizenden, maar dan van de andere kant, de voorkant die mooier is. Het groene gebouw met de vlaggen rechts in de verte is de ICA supermarkt waar wij die 10 jaar meestal onze boodschappen deden.
Twee dagen na de uitzending waren we op de koffie bij de buren van onze verkochte woning hier in Vlagtwedde. Of we Rail Away in Zweden hadden gezien. Ze begrepen nu ook beter dat we de plek te druk vinden en hadden tijdens de uitzending tegen elkaar gezegd dat ze niet snapten dat we er weggegaan waren. Tja, maar soms zijn er dingen die bepalen dat het op belangrijke fronten beter voor je is, of je dat nu leuk vindt of niet.

Heb je de uitzending niet gezien en ben je nieuwsgierig geworden, klik dan HIER.

Komende weken dus druk. Dat begint a.s. vrijdag met de overdracht van het "nieuwe" huis. De 28e komt onze inboedel dan uit de opslag met verhuisbedrijf Smilda, dat ons in 2008 ook naar Zweden verhuisde. Omdat het verhuisbedrijf ons toen prima beviel, hebben we hen nu weer gevraagd ons te verhuizen.
Nooit spijt van gehad van die verhuizing naar Zweden, een geweldige periode uit m'n leven!

Wanneer ik hier weer ben... geen idee. Moeten eerst internet weer aan de gang zien te krijgen op het nieuwe adres. Bovendien wonen we dan niet meer in "Grunn" en zal ik, óf een nieuwe blog beginnen, óf de naam wijzigen, daar twijfel ik nog over.
In elk geval zullen ze ons daar in de Achterhoek wel "kwatjes volk" noemen, de benaming voor personen die niet uit de Achterhoek komen 😏, daar kwam ik laatst achter.
Nou ja, het zal goedkomen, daar twijfel ik niet aan!

Tot later in elk geval!

Gon




8 opmerkingen:

  1. Heel veel succes met de verhuizing en het gaat vast heel goed komen met jullie daar in de Achterhoek! Jullie zijn "meesters" in verhuizen! Dank voor de link van rail away, een vriend had de uitzending gezien die ik gemist heb en ik wilde hem al gaan zoeken...:-) Fiujn dat je van plan bent te blijven bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn eigenlijk twee delen Marijke. Dit is de link naar het eerste deel, dat is het deel Mora - Sorsele. De volgende dag werd het tweede deel uitgezonden, Sorsele- Gällivare. Dit was redelijk saai en er hadden wat meer interessante dingen verteld kunnen worden over bepaalde plaatsen vind ik. In elk geval veel kijkplezier!

      Verwijderen
  2. Heel veel succes met verhuizen. En met het uitpakken van je spullen. Zal best emotioneel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een nieuwe fase van jullie leven. Afscheid nemen van het 1, op zoek naar mooie dingen van het volgende...
    Suc6 met alles, sterkte xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie zullen wel blij zijn dat de verhuizing nu voor de deur staat hè Gon? Lekker gesetteld in de Achterhoek voor het voorjaar begint. Dan kan je lekker op ontdekkingstocht :-).
    Succes met alles!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit geweten van dat kwatjes volk. Ik heb 11 jaar in Eibergen gewoond, dus behoorde daar ook toe. Veel succes met jullie verhuizing. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen