4 februari 2020

Kwatjesvolk



Wat nu, een strip hierboven?
En wat een vreemde, wat is dat nu weer kwatjesvolk?
Nou kwatjesvolk, dat zijn Leu van buten.

Snuffelend op internet kwam ik dit tegen. Zo noemt men in de Achterhoek, waar wij nu wonen, mensen die niet van hier zijn. Zoals wij dus bijvoorbeeld.
Kwatjesvolk. Kwatjes. Enkelvoud kwatje of kwat, niet bepaald smakelijk vind ik. Dus tja, hoe moet ik dit nu opvatten 😂😂

Afijn, we zijn dus geland hier in de Achterhoek. Een week geleden alweer dat de verhuiswagen kwam met onze spullen die drie maanden bij hen in de opslag stonden. Het was vrij snel leefbaar, in die zin dat we konden slapen, zitten, koken, wassen/drogen en internetten. In de loop van de week komt er steeds meer uit de dozen op z'n plek. Maar... er zijn nog veel dozen te gaan.
We zijn ook al goed op verkenning geweest. Weten de supermarkten, bouwmarkten en huisarts te vinden, als ook veel leuke plekken om met de hond op pad te gaan.
Pelle vindt het allemaal weer erg interessant.




Vanavond las ik over de flamingo's die erg vroeg aangekomen zijn in Zwillbrock bij de grens.  Hemelsbreed zo'n vijf kilometer van hier. Normaal komen ze in maart en dan t/m mei, waarna ze naar warmere oorden afreizen. In dit natuurgebied huist het hele jaar een kokmeeuwenkolonie, zo'n 16.000 zijn het er! Het gebied staat onder vogelbescherming. Gauw eens een kijkje nemen als we iets meer op orde zijn hier en het wat beter weer is.

Nu zoek ik dus een nieuwe naam voor deze blog, Kwatjesvolk zal het niet worden. Suggesties zijn zeer welkom. Wie weet verloot ik wel iets onder de goede tips! Heb je een leuk idee voor de nieuwe naam, stuur me die dan via een reactie onderaan, e-mail, Messenger of WhatsApp.
Wordt vervolgd...

Gon


3 opmerkingen:

  1. Geweldig van die flamingo's Gon, wel bijzonder vind ik.
    En kwatjesvolk, tja :-)
    Moeilijk een nieuwe naam voor je blog, ik zal er eens over nadenken.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie weer een eigen stekkie hebben in een prachtige omgeving. Die flamingo's blijven bijzonder om te zien en de meeuwen hoor je al van verre.
    Wij zijn al meer dan 25 jaar weg uit de Achterhoek, maar mijn man gebruikt nog altijd de woorden: "Good goan en weer komm'n".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi. Ik moest wel gniffelen bij de naam kwatjesvolk. Wel grappig. Ik had ook meteen het idee waar het over ging😘.
    Gaaf die Flamingo's! Hopelijk kan je ze een keer zelf zien!
    Suc6 met alles daar en ook met de taal ☺️.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen