24 februari 2020

Daar zitten we dan en... een nieuwe naam


Misschien hebben jullie het gezien, de blog heeft een nieuwe naam.
Het idee om kiek'n erin voor te laten komen, komt van Corrie B! Bedankt Corrie!
Ik vond het echt een leuk idee, ook omdat de blog waar ik in Zweden op schreef immers "Een kijkje in Zweden" heet.






Verder nodig eens schrijven dat het ons hier prima bevalt op onze nieuwe plek tegenover de kerk uit de 14e eeuw. De bakstenen toren waar we op kijken is later gebouwd in 1655 en de aanbouw is van 1889. Het is een rijksmonument. Het is het oudste deel hier in dit plaatsje aan de Berkel. De huizen hebben hier nog luiken en iedereen doet ze 's avonds dicht i.p.v. overgordijnen, wij ook.
Dit piepkleine oude centrumpje ligt aan de rand en alleen een vrijstaand huis staat tussen dit pleintje en het weiland dat aan de Berkel grenst. Pelle en ik hebben daardoor een heerlijk wandelgebied, kunnen veel kanten op. Als nu de regen eens weg zou blijven! We zullen niet de enigen zijn die er zat van zijn, van al die regen. Vanmorgen was het dan even droog, er was weinig wind en warempel ik hoorde vogels zingen! Wow, daar fleur je van op! Vooral de merel deed z'n best. Later vanmiddag zong hij zelfs toen het regende, die dacht natuurlijk ook dat het toch eens voorjaar zal worden.
Eekhoorntjes, die hebben we hier ook veel. Schattig altijd!



Behalve telkens wat dingen doen in huis die nog met het settelen te maken hebben, zijn we ook op verkenning nu en dan. Daar zal ik m'n volgende blogpost aan wijden, en wat mooie dingen laten zien. 

Tot dan!
Gon

10 opmerkingen:

  1. Leuke namen verzin je iedere keer. Benieuwd naar je volgende bericht, deze plaatjes zijn al leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. morgen idd is de naam leuk en blij dat je iets hebt gevonden wat je bevalt. veel geluk op jullie nieuwe plek


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel woonplezier in de Achterhoek. Het is hier prachtig en we zullen elkaar zeker een keer ontmoeten. Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Linda. Ja, dat gaan we zeker doen, maar eerst ga jij lekker beter worden. Beterschap en liefs, Gon

      Verwijderen
  4. Wat een prachtig plekje Gonny. De naam van je nieuwe blog is mooi gevonden. Ik neem aan dat het een nieuw blog is, want de url van deze blog moet je nooit wijzigen. Hopelijk krijgen we snel wat mooier weer. Veel woon- en wandelplezier. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Willy, dank je wel!
      Laat ik dat nu juist van plan zijn om de url te wijzigen. Doe ik dan iets heel doms?? Ben blij dat je het zegt. Wat zou er gebeuren als ik die wijzig? Vreemd dat je het dan sowieso kunt wijzigen.

      Verwijderen
    2. Gonny, ik heb wel blogs gezien die dat deden en waar je dan vreemde spamblogberichten zag. Vroeger werd je door blogger gewaarschuwd als je die url wilde wijzigen, maar dat zie ik nu niet. Ik zie dat je de url van laplandavontuur destijds ook niet gewijzigd hebt. Misschien werd je toen ook gewaarschuwd. Het kan zijn dat het veranderd is bij blogger. Ik kan je nu niet zeggen wat het beste is. Nu wordt er in ieder geval niet gewaarschuwd. Ik hoop dat ik je nu niet aan het twijfelen heb gebracht, sorry!

      Verwijderen
    3. Geen sorry Willy, ben juist heel blij dat je me waarschuwt. Ik neem dus geen risico en maak er dan een nieuwe blog van. Boven deze doe ik dan de oorspronkelijke header weer. Reuze bedankt!!

      Verwijderen