23 december 2019

Geef licht!


De donkere dagen voor kerst...
Wat donker? Het is helemaal niet donker! Kerstmis is het feest van het licht, ik zie overal licht! 
Ik vind het helemaal niet donker en somber. 
Ik geniet altijd van de kersttijd. Ik houd erg van die kneuterige gezelligheid. Van een kerstboom met oude versierselen. Van lichtjes en van kaarsen. Van het gezellig maken in huis. 
We weten natuurlijk allemaal ook dat het 't verhaal is van het Kindeke en het feest van het licht. 

We gaan kerst vieren. Ik sta nog even stil bij mensen waar ik aan denk. 
Aan mensen waar we van hielden en die ons ontvallen zijn. Wat zou ik graag nog eens kerst vieren met een bezoek aan hen. Maar ook aan mensen die in de knoei zitten door verdriet, financiële problemen, oorlog, of wat dan ook. 
Aan gewetensgevangenen die onder vreselijke omstandigheden in gevangenissen zitten.
Aan al die mensen waarvoor het niet vanzelfsprekend is dat er brood op de plank is en aan al die mensen die eenzaam zijn met Kerstmis en die blij zijn als de kerst weer om is.

Dus lieve mensen, schenk gewoon eens een gulle glimlach of een mooi gebaar aan een medemens en ervaar wat het met je doet. Het zal jou ook een goed gevoel geven! 
Kerst komt eraan, ook aan anderen denken... Bijvoorbeeld eens aan HEN (klik)
Het kan tegenwoordig online!

Voor mijn laatste kerstverhaal (en meerderde verhalen) kun je HIER klikken.
Ook wil ik iedereen bedanken voor alle goede, mooie en lieve wensen langs allerlei wegen! 


Vandaag zocht ik op internet eens op de combinatie Kerstmis en licht.


Laat ik nu dit kersverse mooie lied van Stef Bos tegenkomen.
Stef Bos, ik houd erg van zijn repertoire! Dus blijf nog even, kijk en luister...




Ik wens jullie een heel mooi en gezellig kerstfeest!

Ik steek alvast wat kaarsjes aan,
een voor een ieder die ik moet missen,
ze geven licht en warmte!
Onderwijl luister ik naar 'Geef licht'.

Gon








3 opmerkingen:

  1. Fijne kerstdagen Gon. Bedankt voor het mooie kerstverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne kerstdagen, met lichtjes voor iedereen die jullie moeten missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne kerst en alle goeds voor 2020♡

    BeantwoordenVerwijderen