30 december 2019

Wees niet bang





Maar eerst nog even...


Mijn agenda ligt opengeslagen en ik zie in mijn rechterooghoek december staan op de linker 
pagina bovenaan.
December...
Kerstmis is voorbij en de jaarwisseling staat alweer voor de deur.
Ik noem dit altijd de tijd tussen de jaren, de tijd waarin een jaar wordt afgesloten en een 
ander jaar klaar staat om te beginnen.
De tijd waarin we denken over wat is geweest en ons afvragen wat er gaat komen.


Ik moest vandaag denken aan een mooi gedicht van Freek de Jonge:



                                     


Wees niet bang

wees niet bang je mag opnieuw beginnen
vastberaden doelgericht of aarzelend op de tast
houd je aan regels volg je eigen zinnen
laat die hand maar los of pak er juist een vast

wees niet bang voor al te grote dromen
ga als je het zeker weet en als je aarzelt wacht
hoe ijdel zijn de dingen die je je hebt voorgenomen
het mooiste overkomt je het minste is bedacht

wees niet bang voor wat ze van je vinden
wat weet je van een ander als je jezelf niet kent
verlies je oorsprong niet door je te snel te binden
het leven lijkt afwisselend maar zelfs de liefde went

wees niet bang je bent een van de velen
tegelijk is er maar een als jij
dat betekent dat je vaak zult moeten delen
en soms zal moeten zeggen laat me vrij


Ik wens jullie een gezellige jaarwisseling en heel veel goeds in het nieuwe jaar!

                                                   
                    Gon




2 opmerkingen: